Instalacje do silników z wtryskiem bezpośrednim
Instalacje do wtrysków bezpośrednich możemy podzielić na dwie główne kategorie:
-Wtrysk gazu w fazie lotnej
-Wtrysk gazu w fazie ciekłej
W pierwszym typie instalacji główna zasada jest taka, że instalacje te są bardzo podobne do instalacji 4 generacji. różnią się sterownikiem i zasadą sterowania wtryskami gazu i benzyny. Stosuje się tu ciągłe dotryski benzyny aby schłodzić wtryskiwacze benzynowe. W przypadku gdyby nie było dotrysków benzyny paliwo we wtryskiwaczach osiągneło by w końcu temperaturę parowania i zanieczyściło by wtryskiwacze, które po pewnym czasie by się zapiekły.
W drugim rodzaju instalacji LPG podawane jest w fazie ciekłej przez wtryskiwacze benzynowe. Występuje wtedy ingerencja w układ paliwowy wysokiego ciśnienia. Plusem takich instalacji jest to że pojazd może cały czas pracować na LPG. Jednakże instalacje te są bardzo kosztowne, nie da się ich zamontować do każdego auta (problemem jest ułożenie pompy wysokiego ciśnienia a także budowy samej pompy w porównaniu do pierwszego rodzaju gdzie nie da się założyć instalacji tylko do wybranych silników gdzie wtryskiwacze benzynowe są piezoelektryczne) a także mają o wiele mniejszy zasięg na jednym zbiorniku w porównaniu do pierwszego rodzaju.